viagrapricelist.com edrugmarket.com usapharmacyshop.org orderpharmacy.info lakefrontcondo.info

Existují 2 základní typy cvičení – a podle toho i doporučené jídlo po cvičení.

1) Co jíst po posilování nebo po vrcholovém sportu?

Ihned po cvičení zkombinujte bílkoviny a „rychlé“ sacharidy v poměru 1:2. Příklady takových jídel:

  • sacharidový nápoj (často nazývaný GAINER) – připraví Vám ho přímo v posilovně
  • banán a 200ml mléka
  • proteinová tyčinka a 200ml sladkého džusu
  • sladký jougrtový nápoj

Právě po posilování jsou sladkosti (rychlé sacharidy) výjimečně “povoleny”.

Proč doporučuji právě takové jídlo?

Svaly jsou vyčerpané a potřebují rychlý přísun sacharidů – právě proto můžete jíst i sacharidy v potravinách jako sladké jogurtové nápoje – z těchto potravin se totiž sacharidy tráví velmi rychle.

Pokud byste po posilování hladověli, zbytečně byste narušili růst svalové hmoty, množství tuku v těle byste tím moc nesnížili.

2) Co jíst po kardio cvičení, např. po lehkém běhu, jízdě na kole nebo jízdě na rotopedu

Do 30 minut po cvičení je potřeba dodat alespoň 20g bílkovin a 30g sacharidů.

Příklady takových jídel:

  • syrovátkový proteinový nápoj (často označován jako WHEY PROTEIN) + ovoce
  • sojový proteinový nápoj nebo jiná forma čistých bílkovin + müsli bez ořechů

Proč?

Protože po vytrvalostním sportu má organismus tendenci ještě spalovat tuky a bohužel i svalovou hmotu. Pomocí bílkovin zastavíte spalování svalové hmoty.

Maso nebo mléčné výrobky jako zdroj bílkovin jsou sice také možné, ale protože obsahují tuk, ukončily by nejen spalování svalové hmoty, ale i spalování tuku. Doporučení, co jíst po cvičení, Vám tedy umožní maximální hubnutí a zároveň zachování svalové hmoty.

Proč mnoho lidí nezhubne, i když často a intenzivně cvičí?

Protože nadváha často nesouvisí pouze s příjmem a výdejem kalorií – u většiny osob s nadváhou hrají roli i zdravotní příčiny nadváhy – a často o tom dotyční ani neví.

Bez odstranění těchto příčin se pak hubne jen velmi obtížně. Naopak když se odstraní, jde hubnutí mnohem snadněji.

Pokud Vás zajímá více informací o principech hubnutí, které se využívají v dietologických poradnách a které Vám mohou výrazně usnadnit hubnutí, klikněte na ikonu níže: